December 18, 2014

RAWAT DAN CEGAH MASALAH OBESITI ANDA DENGAN SHAKLEE

APA ITU OBESTITI?

Secara amnya, obesiti merupakan pengumpulan lemak berlebihan yang menimbun di dalam badan seseorang. Obesiti kini dianggap sebagai satu penyakit dan terjadi apabila tisu-tisu lemak menjadi keterlaluan. Lebih teruk lagi, obesiti boleh mengganggu dan mencederakan organ-organ badan dan seterusnya akan menyebabkan masalah kesihatan yang serius. Selain daripada mengehadkan kegiatan fizikal dan sosial, jangka hayat penghidapnya juga semakin pendek.

Obesiti telah menjadi suatu trend yang semakin membimbangkan di kalangan rakyat negara ini. Obesiti boleh mengakibatkan penyakit jantung, strok, tekanan darah tinggi, diabetis, dan kanser.

Kajian mendapati hampir 3 juta rakyat Malaysia mengalami masalah kegemukan atau obesiti pada tahun 2000.

Di Malaysia, kadar obesiti paling ketara di kalangan kaum India, iaitu sebanyak 25.6 peratus, diikuti Melayu sebanyak 22.4 peratus dan Cina, 19.5 peratus.

Sebuah pusat penjagaan kesihatan ditubuhkan bertujuan memberi pendedahan kepada orang ramai mengenai berat badan yang sihat melalui aktiviti fizikal, pemakanan yang sihat dan pengendalian berat badan untuk jangka masa panjang.

-from wikipedia

SUPLEMEN SHAKLEE YANG DAPAT MEMBANTU MENGAWAL DAN MENCEGAH MASALAH OBESITI

●NUTRISI PENTING
ESP Shaklee
Vitalea Iron Formula

●DETOX
Herblax
Alfalfa Complex
Vivix

●PEMECAHAN LEMAK & MENINGKATKAN METABOLISME
Lecithin
Omegaguard

●MEMBENTUK TUBUH BADAN
Cinch mix shake
Cinch mix Tea

●MENGAWAL KOLESTEROL
Phytocol-ST

-so apa lagi? Jom kurus!

No comments:

Post a Comment