December 03, 2014

ISTIMEWANYA SUSTAINED RELEASE VITA-C PLUS : DIPERKAYA DENGAN KANDUNGAN CITRUS BIOFLAVONOIDS

VITAMIN C TERBAIK UNTUK SEMUA!
Selamat pagi!
Selamat bervitamin C selepas dah breakfast tu ya, dan yang belum ada vitamin c sebagai rutin pengambilan harian, aku mmglah recommend korang beli sekarang sementara promosi akhir tahun hebat Shaklee!
So, vitamin C Shaklee bulan ni korang boleh dpt dengan harga paling best dan berbaloi! (JOM JADI PENGGUNA BIJAK, BELI WAKTU PROMOSI YA!)
Apa istimewanya dan berbezanya Sustained Release Vita C Plus dengan vitamin C yang lain di pasaran?
●Berbeza dan istimewanya Vitamin C Shaklee adalah kerana terdapat kandungan 'citrus bioflavonoids' sebagai antioksida yang terbaik untuk kita dapat menyerap khasiat vitamin c dlm badan dengan lebih efektif, secara berterusan dan selamat.
●Apa Itu Bioflavonoid?
Bioflavonoid atau yang dikenal dengan nama vitamin P atau biasa disebut dengan nama Flavonoids merupakan kelompok pigmen yang larut dalam air. Flavonoids adalah kelompok dari senyawa polyphenoic yang banyak terdapat pada berbagai jenis tanaman. Istilah bioflavonoid merujuk pada beberapa jenis zat seperti hesperin, hesperidin, eriodictyol, quercetin, quercertrin, rutin, myricetin, apigenin, luteolin, catechin,  citrin, luteolin, dan flavonoid lainnya. Nutrien ini tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dan perlu dapatkan dari makanan.
Bioflavonoids dapat bekerja dengan baik iaitu dengan adanya vit B6, Vit c, vit E, Tyrosine, Calsium dan zinc
●Apa Manfaat Bioflavonoid?
Bioflavonoid bekerja efektif bersama vitamin C.  Bioflavonoid membantu fungsi vitamin C. Bioflavonoid, memiliki peranan penting dalam:
~menjaga kekuatan pembuluh darah (kapilari darah)  dan mengatur penyerapannya.
~membantu vitamin C dalam menjaga collagen agar tetap dalam kondisi sihat, ~membantu penyerapan dan penggunaan vitamin C,
~mencegah kerusakan vitamin C karena oksidasi,
~mengurangi hipertensi,
~mengurangi pendarahan,
~mencegah kerusakan pembuluh kapilari dan jaringan penghubung,
~membentuk penghalang pelindung terhadap jangkitan
~memiliki kesan menghilangkan rasa nyeri.
~dapat mengurangi gejala-gejala pendarahan jangka panjang,
~serum kalsium rendah, dan
~penyakit herpes rongga mulut (oral herpes)
~merupakan antioksidan, pencegah pembentukan radikal bebas.
~mencegah terjadinya serangan penyakit jantung coronary dan stroke.  Ini adalah kerana senyawa ini mampu mencegah pelekatan sel darah merah dan kerusakan HDL. Tambahan makanan sumber flavonoid melancarkan kembali darah pekat akibat penyumbatan pembuluh darah oleh kolesterol dan menjaga kadar normal HDL
●Bahan Makanan Apa yang Mengandung Bioflavonoid?
Bioflavonoid banyak terdapat pada bahan putih tepat di bawah kulit buah citrus. Bioflavonoid juga terdapat dalam lada, anggur, kayu pinus, bawang-bawangan, berry, teh hijau, sorgum, apricot, kedelai, tomat, brokoli, seledri, paprika, buncis, delima, jeruk nipis, jeruk lemon, anggur, apel, pir, stroberi dan lain-lain.
●Bahan Apa yang Dapat Mengurangi Bioflavonoid dari Tubuh?
Beberapa bahan dapat menghilangkan bioflavonoid dari tubuh. Salah satunya yang paling buruk adalah asap rokok dan banyak minum alkohol. Aspirin dan ubat-ubatan penghilang rasa sakit juga dapat membuang bioflavonoid dari tubuh. Demikian pula dengan antibiotik dan cortisone.
●Sapa yg perlukan?
1) PEROKOK –asap rokok merosak bioflavanoids dan vit c dengan cepat. Perokok memerlukan extra bioflavanoids dan vit c utk melawan kerosakan sel dari asap rokok
~ perokok pasif juga memerlukan extra bioflavanoids dan vit c
2) Warga tua yang meningkat usia
3) Penderita asma dan alergi
4) penderita kencing manis
5) orang yang terkena jangkitan kerana bioflavanoids dan vit c dapat mengurangkan risiko infeksi
6) penghidap hypertensi – dapat menurunkan tekanan darah
7) orang yang stress – dpt mencegah stress dan proses pemulihan stress dapat dipercepat dengan mengambil bioflavanoids dan vit c
8) Mereka yang mempunyai masalah kulit
9) Mereka yang ingin maintain sihat
IBU HAMIL JANGAN RISAU!
Kandungan citrus bioflavonoids adalah selamat bagi ibu yang hamil dan menyusukan anak!
-sasa loves vitamin C Shaklee!

 

No comments:

Post a Comment