February 16, 2015

BETUL-BETUL BAIK - Ostematrix untuk ibu hamil!

SAYA WANITA MENGANDUNG!

Biasalah, sesiapa yang pernah mengandung mesti akan rasa bagaimana nikmatnya membawa satu lagi nyawa dalam perut korang kan?
Yes, aku juga begitu. Jadi, aku selalu risaukan kesihatan baby yang aku kandungkan ini. Mana taknya, anak yang dah sedia depan mata dan Nampak fizikalnya pun aku risau bila dia sakit, lagikan anak yang kita tidak boleh nampak keadaanya. So, aku sebagai ibu hanya mampu bertawakal dengan menjaga diri aku sendiri untuk kekal sihat dan disamping itu aku perlukan nutrisi yang mencukupi untuk baby ku juga. Aku ni memang liat nak minum susu, dan susu actually adalah protein penting yang diperlukan untuk tumbesaran bayi, dan juga kekuatan fizikal aku. So, apa pilihan lain yang aku ada?

OSTEMATRIX LAH JAWABNYA!
Ada apa dengan Ostematrix? Jom tgk gambar!




KENAPA OSTEMATRIX PENTING UNTUK IBU MENGANDUNG?

1.   Ibu mengandung memerlukan 1000mg-1300mg sehari. Ostematrix ini mengandungi kalsium, magnesium dan vitamin D. Kiranya 3 dalam 1.
2.   Setiap 1 biji OsteMatrix mengandungi 250mg kalsium.
3.   Magnesium berfungsi untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya.
4.   Vitamin D pula untuk merangsang penyerapan kalsium. Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel, pertumbuhan gigi dan pembentukan tulang bayi.
5.   Tidak mengandungi lemak berbanding bagi ibu yang hanya bergantung dengan produk tenusu.
6.   Kalsium penting untuk darah membeku dengan sempurna.
7.   Membaiki rangsangan urat saraf, mengelakkan kekejangan otot terutama bagi ibu mengandung serta kalsium juga penting untuk menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi.
8.   Sekiranya ibu mengandung kekurangkan kalsium ia akan menjejaskan pertumbuhan bayi dan turut menyebabkan penyusutan jisim tulang dan berlakunya kerosakan gigi kepada ibu itu sendiri.
9.   Ini kerana apabila kalsium untuk bayi tidak mencukupi maka badan ibu dengan sendirinya menarik kalsium dari tulang ibu untuk membantu menguatkan bayi dan kesannya ibu mungkin terdedah kepada risiko mendapat osteoporosis di usia tua.

Sempena promosi bulan Feb’15 ni, jom beli satu set Ostematrix untuk bekalan dan stock korang sebab bulan ni harga memang sangat murah untuk satu botol.
So, jadi pengguna bijak, beli waktu promosi dan nikmati keajaibannya!


-sasaisgreatwithoste!



1 comment: