January 25, 2015

SOALAN LAZIM : Berapa lama baru boleh nampak kesan kurus?

Dah pukul 1am sekarang ni tapi mata tak mengantuk, walaupun penat. Teringat pulak arini ada 3-4 orang new customer yang whatsapp aku bertanyakan pasal set Shaklee untuk kurus. Bagi aku, aku lebih selesa gelar 'set kurangkan berat badan' dari 'set kurus' sbb kadang ada yg consume Shaklee ni memang dah sedia kurus cumanya nak kurangkan berat badan lagi untuk shape up badan jadi cantik. Ok tu xpela...Yang menjadi persoalannya sekarang...

SOALAN LAZIM YANG BIASA CUSTOMER TANYA

Aku kadang mcm lali dengan customer yang suka tny soalan cepu emas ni ;
"BERAPA LAMA NAK NAMPAK KESAN YA KALAU AMBIL SUPLEMEN YANG SIS CADANGKAN NI?"

Hmmmmm.....sis dah agak dik tu mesti soalan wajib korang nak tanya!

Eh jap, aku tak marah. Tapi aku dah boleh agak mesti akan ada yang tanya soalan gini. Standard la kan, kt ambil produk untuk kurus so kita mesti mengharapkan yang kt akan nampak kurus. Lagi power n best kalau kesannya boleh dilihat seawal seminggu ke, 2 minggu ke dah boleh turun berkilo-kilos. Tapi, suka aku nak ingatkan sebelum korang bertanya tu korang kaji dulu Shaklee ini adalah produk yang bagaimana! Janganlah tgk orang makan Shaklee jadi kurus, kita pun nak makan Shaklee la sebab mungkin akan jadi kurus jugak. Tapi end up bila tak kurus kita stop makan dan salahkan Shaklee sebab tak berjaya nak buat kita jadi kurus!

Berbalik pada soalan berapa lama boleh nampak kesan kurus tu, aku sendiri kadang tak boleh nak bagi korang jawapan yang tepat sebab aku juga bukanlah sangat kurus dan badan aku tak cantik mana pun. So kalau ikut fakta, aku akan advise korang MINUM AIR BANYAK-BANYAK sebab air masak adalah ejen penting yang membantu dlm proses detoxifikasi tubuh. Selain itu, aku akan minta orang bersenam sedikit, ambil makanan yang kurang berminyak dan berlemak, kurangkan ais dalam minuman dan lebihkan makan buah-buahan.

END UP? Xde yang reply whatsapp aku.
Senyap sepi.
Sunyi......

JAWAPAN BIASA SANGAT KAN YANG AKU BAGI TU?
Tapi, itulah hakikatnya ols!
Mana ada orang kalau nak kurus, makan sebiji pil kurus arini esok dah boleh kurus tanpa menjaga pemakanan?

Ada yang pulak tu siap bagitahu aku lagi yang dia tak suka minum air banyak, dan taknak bersenam. Dia nak suplemen yang boleh bagi dia kurus tanpa dia perlu minum air banyak dan dia tak perlu berdiet.
Jawapan aku?

TIADA.

HELLO!!! Kalau nak badan tu cantik, nak ada shape dan nak badan tu rasa ringan je memang lah kena minum air banyak, kena jaga makan, elakkan makan jajan dan exercise la sekali sekala! Tulah manusia sekarang, ramai benar yang semakin pemalas dan mengharapkan suplemen dan ubat kurus membantu mereka kurus tanpa perlu berdiet atau menjaga badan secara natural!

KAITANNYA ANTARA KURUS DAN SUPLEMEN SHAKLEE?

Shaklee mengeluarkan suplemen kesiatan ya dan bukan ubat. Ubat untuk merawat, manakala Suplemen adalah untuk mencegah. Janganlah salah faham kalau kami pengedar shaklee keluarkan set-set untuk kurus, korang pun set kat minda tu yang kalau makan suplemen kurus shaklee, mesti akan kurus!
Suplemen Shaklee menjanjikan kesan yang positif dengan pengambilan suplemen secara konsisten dan water intake yang mencukupi serta penjagaan pemakanan yang baik. Serius aku cakap, kalau korang konsisten memang korang akan nampak hasil yang positif pada badan korang sendiri. Paling ketara, suplemen Shaklee membantu korang menambah tenaga di mana badan jadi lebih sihat dan ringan!

Kadang, kita sendiri tak perasan perubahan yang kita alami. Aku juga consume suplemen Shaklee. Aku tak merungut even aku tak turun berpuluh kilo macam orang lain.Tapi yang pastinya perubahan yang aku alami adalah aku jadi lebih bertenaga dan badan rasa ringan je! Takde sakit badan sangat seperti sebelum aku consume produk Shaklee, dan perut aku juga tidak buncit! Yes, itu yang aku harapkan! Alhamdulillah, sampai aku pregnant anak kedua ni pun berat badan aku tidak naik mendadak, hb reading cantik dan urine reading pon ok. Bagi aku, kesihatan aku amat penting dari aku kurus tapi sakit memanjang!

Aku kadang tak faham kenapa yang korang nak kurus sangat?

-Berisiisbetter

No comments:

Post a Comment