January 13, 2015

Cerita of the day : Lelakiku yang tetiba gila game Clash of clans!

MENGGILA BETOL GAME CLASH OF CLANS!!!

Hmmmm....

Selamat malam.
Rasa mcm nak hapdate gak pasal hobi baru lelaki kakak kawasan nih! Tetiba je pulak minat game Clash of Clans (COC) yang macam seakan ada pawang yang menjaga game no sampai para-para lelaki kalau aku tgk main game ni sampai tak tido dibuatnya!

Laki aku pon satu hal, bukan main lagi dia bercinta ngan game tu. Sebenonya, game tu orang lain yg downloadkan dalam ipad ktorang 2 tahun lepas. By time to time laki aku pulak takde la nampak mcm serius nak main game tu.Lelagi sejak broadband kat ipad tu kami dah mampuskan, so mmg kalau balik rumah ibu aku baru dia akan makan minum depan game tu (umah ibu aku ada wifi cite diaaa)

Ditambah pulak bila aku selalu ulang alik bawak balik ipad tu, xdelah laki aku cam nak tgk je game dia.Aku sendiri pon mmg tak reti main game tu (kalau game smurf aku pandai lah!)

BUT LATELY,
sejak dia dah pandai nak sinc kan akaun game coc dia tu masuk dalam hp, wahhhhhhhhhhhh! BUKAN MAIN SERIUS LAGI DIA KEJEKAN GAME TU!

Tak cukup tidur takpe asal dapat kutip duit dan minyak dalam game tu. Aku sampai perli ;

" Ha, bagus jugak tu kumpul duit ngan minyak kat game tu.Kang kt nak g becuti ke apa boleh pakai je duit clans awak"

PERLI OK, PERLI!

Paling tak boleh blah, siap pesan ngan aku kalau dia tak boleh online kat umah (sebab coverage kat rumah kampung kami is very2 limited) dia mesti suro aku bukak game dia tu and kutipkan duit dia! Hahaha aku sebenarnya cuba jugak nak belajar main game ni tapi serius aku tak suka game yang complicated cmtue.Baik aku buat bisnes aku hahaha!!!

TAPI,
ada jugak baiknya game coc dia tu ada dalam hp! Hahahaha sebabnya takdelah susah aku nak contact dia.Biasanya, hp dia tu memang akan manjang xde bateri sebab malas nak cas or alasan dia takde orang pun nak call! Ai, geram pulak aku!
Buatnya aku nak beranak ke nanti aku call tak dpt memang aku jerit dari kl ni terus dengo sampai jb!

Bila dah ada coc dalam hp dia, amboiiii senang pulak nak whatsapp or call dia! (bagus jugak sebab dia mesti cas hp sbb nak online game dia tu!)

SO, BAGUS KE TAK DIA MAIN GAME NI?

Ada baik buruknya. So far, takde lah laki aku sampai abaikan aku n anak sebab semata gilakan game.Dia orang yang kuat bekerja.So aku tak marah kalau sesekali dia balik dan baring sambil rehat main game dia. Dah cukup baik dah dia duduk rumah! Macamanapun aku kadang hangin la jugak kalau dah asik teperuk dalam bilik macam anak dara sampai time makan pon aku kena jadi mcm nenek tua menjerit2 panggil suroh makan punya pasal!

So, peringatan untuk suamiku;
"Ingat sikit, master game ni dalam ipad saya. Kalau awk degil or sy call susah nak dpt, saya deletekan je coc ni.Abis cerita!"

Sekian.

1 comment: