December 18, 2014

HANYA YANG TERBAIK - Packaging lengkap dengan pembelian produk Shaklee di Sesama Serius Sihat

Assalamualaikum.
BUAT APA TU, DAH AMBIL SUPLEMEN IKUT TIME TAK?

Fyi, kuota internet aku ni sangat laju je abis, jadi mcm leceh sikit aku nak update entri pakai hp. So ni pon aku tawakal cam biasa samada berjaya publish ke tak, aku redhakan jelah.

PAPER BAG/PACKAGING

Ok, aku ni memang seorang yang sangat teliti dan kemas. So apa juga yang aku buat, or jual aku mesti nakkan yang terbaik untuk customer aku. Samalah macam aku sendiri yang juga sebagai customer, aku beli apa pon aku mesti nakkan packaging yang elok dan molek, contoh kalau beli barang make up macam compact powder ke, eyeshadow ke or papelah and beli pulak secara online, aku mesti nak seller balut cecantik supaya tak bergerak dan pecah-pecah bila sampai ke tangan aku. Ala, sama kes cm kita pegi pasar beli sayur pun ada plastik kan? lagikan beli barang mahal sikit kat Pavilion ke, korang mesti nak show off paper bag kat semua orang kan tunjuk yang korang beli barang mahal! hahaha...
eleh jangan tak ngaku pulok! Pastu lelaju hapload kat fb or insta dengan caption " aduh letihnya bershopping arini" huhuhu tapi letak gambar paper bag Chanel, Zara, or Dr.Martens. MOTIFFFFF????

So, nampak tak pentingnya packaging yang hebat di situ?

CARA PACKAGING DENGAN SETIAP PEMBELIAN SUPLEMEN/PRODUK DI SESAMA SERIUS SIHAT

First, produk Shaklee bukan produk pasar malam! Aku sanggup bermodal keluar duit sendiri tanpa cas seposen pon pada customer untuk berikan packaging yang sempurna. So takde isu aku markup harga dari harga retail ya!

Aku tahu aku jual suplemen/produk kesihatan. So aku nak bila orang dah bagi komitmen nak membeli produk kesihatan, mesti aku nak deliver yang terbaik untuk customer. Presentation kena cantik, maklumat pengambilan kena lengkap, dan info berkenaan produk kena ada atleast flyers.

So dengan setiap pembelian produk Shaklee dengan legasi aku (Sesama Serius Sihat), aku akan pastikan setiap suplemen dimasukkan dalam paper bag yang cantik supaya tak bersepah dan selain tu ada jugak:

1- Info lengkap berkenaan setiap produk (flyers)
2- Jadual pengambilan lengkap
3- Resipi ESP
4- Resipi mealshakes
5- Name card
6- Special free item

Pada yang tanya-tanya cara pengambilan suplemen yang betul memang biasanya aku akan sediakan siap-siap sekali dengan produk yang dibeli.
JANGAN RISAU YA!

Aku sangat pentingkan setiap customer aku, so hanya yang terbaik akan ku berikan...

1 comment: