December 01, 2014

BETUL-BETUL CEGAH : KAWAL MASALAH DARAH TINGGI ANDA DENGAN SHAKLEE

Darah tinggi? OH NO!
Assalamualaikum.
Selamat pagi isnin dan semoga semuanya ceria ya! Ada yang dah bawak anak-anak g becuti ke sempena cuti sekolah? Jangan stress ok, plan leklok dan rancang perjalanan dengan betul.
Nak plan g jalan pon stress so nampak sangat lah ada ramai yang mencintai penyakit darah tinggi bukan?
Biasalah kan, nak g becuti tu mesti nak pikir ramai orang ke tak, mahal ke tak, peruntukan cukup ke tak, anak-anak happy ke tak.
LEPAS TU NAK STRESS DENGAN BELANJA ANAK MASUK SEKOLAH PULAK!
Hakikatnya, ini lumrah.Biasa la tu.
Kalau tak stress pon bukan manusia namanya. Baik jadi ayam je.
Masalah darah tinggi ni dah biasa aku dengar. Ahli keluarga aku bape ramai yang ada masalah ni. Aku sendiri pon takut kalau dah memuda ada penyakit ni. Alhamdulillah...so far, aku masih sihat dan masih mempunyai paras darah yang normal. Nak kata aku tak stress, ITU SANGAT TIPU! Aku juga stress, aku juga suka makan, dan aku sama mcm orang lain.
Tapi, yang membezakan aku ngan orang lain adalah sebab aku jaga tentang apa juga yang aku makan, aku banyakkan minum air masak, aku juga bersenam sedikit. (Jalan banyak pon kira besenam haha)
Dan tak lupa juga, aku amalkan makanan tambahan dengan mengambil suplemen Shaklee sebagai diet harian!
Jom, baca sikit apa itu masalah dan punca darah tinggi dan apa suggestion yang aku boleh bagi untuk mereka yang nak kawal masalah ni. INGAT, SUPLEMEN BUKAN UBAT.SUPLEMEN MEMBANTU ANDA MENCEGAH PENYAKIT DAN MEMBANTU UNTUK MENGURANGKAN MASALAH PENYAKIT ANDA.
Nak pulih? Duduk hospital pon boleh tekanan ols!
APA ITU DARAH TINGGI?
Tekanan darah tinggi atau pun high blood pressure berpunca dari beberapa sebab. Secara ringkasnya seperti berikut.
1. Stress / tekanan perasaan, akibat kerja, rumahtangga dan banyak lagi sebab-sebab penyumbang stress.
2. Kandungan kolestrol dalam darah yang tinggi
3. Salur darah diselaputi plak lemak/kolestrol akibat makanan yang tidak sehat dan kurang bersenam
4. Darah pekat
Selain uabat-ubatan hospital dan klinik, terdapat juga suplement atau makanan tambahan yang boleh menurunkan kadar tekanan darah, bergantung kepada apakah punca tekanan tersebut.
SET DARAH TINGGI MENGIKUT CADANGAN DARI KAKAK KAWASAN!
SET BAJET
Bagi yang menghadapi masalah tekanan darah tinggi akibat kadar kolestrol yang tinggi dan darah yang pekat, dicadangkan set satu, Mengandungi Omega Guard dan Garlic Complex. Kandungan supplement ini adalah semulajadi dan dihasilkan dari bahan semulajadi tanpa sebarang dadah atau ubat sintetik. Antara fungsi kedua dua suplement ini adalah :
OMEGA GUARD
●Menghapuskan kolestrol jahat dalam darah
●Melancarkan peredaran darah
●Membersihkan salur darah dari plak kolestrol/lemak
●Mengelakkan Obesiti
GARLIC COMPLEX
●Menghalang strok
●Menguatkan sistem pertahanan tubuh
●Menghalang penyakit berkaitan jantung
●Mengeluarkan logam toksik dalam tubuh seperti kadmium,plumbum dan merkuri yang menyebabkan tekanan darah tinggi.
Sekiranya masalah tekanan darah tinggi disebabkan oleh stress atau tekanan perasaan, OSTEMATRIX adalah yang terbaik sebagai tambahan.
Antara khasiat OSTEMATRIX adalah :
●Menguatkan tulang
●Menstabilkan tekanan darah akibat stress
●Memberi kesan penenang ( makan sebelum tidur)
●Menghilangkan keletihan dan tidur yang nyenyak.
Tidak cukup tidur juga punca stress. Ostematrix akan memberi kesan penenang dan tidur yang nyenyak serta senang untuk bangun pada waktu pagi.
Nak tahu lebih lanjut pasal suplemen untuk darah tinggi ni?
Stress bila google banyak pula cadangan suplemen tambahan yang lain?
JANGAN BIMBANG, WHATSAPP KAKAK TERUS DI 013.394.0574
-sasa no stress

 

No comments:

Post a Comment