November 11, 2014

BETUL-BETUL SUSU IBU : CADANGAN SUPLEMEN SET TAMBAHKAN SUSU BADAN BERKUALITI SHAKLEE

Hari ini, kt cerita pasal nak tambahkan susu ibu ya. Buat ibu-ibu yang merasa kecewa sebab susu badan keluar terlampau sedikit (aku la tu), jangan bimbang, there is always a way!
Kita ikhtiar, jangan stress, dan jangan malas untuk susukan anak.
Kata orang tetua, kalau mulut anak tu selalu bersentuhan ngan ibu insyaAllah susu tu akan automatik keluar.

Yang mana ibu-ibu yang berjaya susukan anak, or susu keluar melimpah ruah tu aku minta korang share lah benda yang positif pada ibu-ibu lain untuk pengetahuan am cara pengeluaran susu yang betul. Jangan pula kondem ibu-ibu yang takde susu ini sebagai pemalas, sebab malas nak susukan anak.Tak baik tau.
Allah bagi nikmat dapat susukan anak tu kena bersyukur dan sharelah ilmu dengan yang lain ya.

JOM BACA SIKIT KELEBIHAN SUPLEMEN SHAKLEE YANG DAPAT MEMBANTU DALAM PENGHASILAN SUSU IBU YANG BERKUALITI.

Susu ibu adalah anugerah terindah!

Semahal mana pun jenama susu formula masih tidak mampu menandingi khasiat susu ibu. Sebab itu para ibu kini berlumba-lumba untuk menyusukan anak kerana sedar susu ibu adalah yang paling terbaik buat anak.  Namun, tidak semua ibu dapat menyusu anak semudah yang dijangka. Ramai yang mempunyai masalah low milk production.

Buat ibu yang tercari-cari supplement untuk membantu meningkatkan pengeluaran susu (milk booster) anda boleh mencuba set milk booster dari Shaklee.

1) Alfalfa - herba yang terkenal dengan kemampuan meningkatkan penghasilan susu ibu (milk booster). Alfalfa tablet boleh dimakan begitu sahaja atau dipecahkan menjadi serbuk untuk dijadikan minuman herba.

2) ESP adalah sumber protein terbaik untuk meningkatkan kualiti dan kuantiti susu ibu. Susu akan menjadi lebih pekat dan bayi akan merasa lebih cepat kenyang. Apa yang perlu anda tahu, badan anda memerlukan 3 elemen penting untuk menghasilkan susu badan iaitu lemak, air dan protein. Jadi, ESP perlu ada dalam menu harian anda. Keperluan protein buat ibu menyusu ialah sebanyak 1.1 grams bagi setial 1 kg berat badan bagi memastikan penghasilan susu badan tidak terjejas. Protein yang disalurkan kepada bayi melalui susu ibu akan turut membantu tumbesaran bayi.

3) Vitalea- multivitamin premium beserta iron yg sangat penting utk pmbentukan darah & sel. mgandungi lebih 23 vitamin dan 7 galian utama banyak menbantu badan rasa bertenaga,tidak lesu dan penting utk tumbesaran anak.

Sebarang pertanyaan or order:
Whatsapp terus 013.394.0574
Follow Instagram #sesamaseriussihat
Like FB Page Sesama Serius Sihat

Happy brestfeed alls!

No comments:

Post a Comment